To zadanie wydaje się bardzo trudne, zwłaszcza jeśli nie mamy jeszcze odpowiedniej renomy, a na rynku panuje spora konkurencja. Ale to nie oznacza, że mamy się poddać…

Moc internetu

Po pierwsze postawmy na internet. To właśnie w Sieci w dzisiejszych czasach większość ludzi szuka informacji. Dlatego nasza firma powinna mieć stronę internetową. Nie musi być ona bardzo droga i skomplikowana. Zwłaszcza na samym początku naszej działalności… Wystarczy, że będzie przejrzysta i przyjazna potencjalnym klientom. Wszak nikt z nas nie lubi tracić za dużo czasu.

Przydadzą się nam także konta na portalach społecznościowych. Ich założenie jest całkowicie bezpłatne, a daje nam szanse na szybki kontakt z klientami. Dodatkowo możemy reklamować nasze produkty i usługi.

Tradycyjne metody kontra nowoczesność.

Warto postawić na marketing szeptany, czyli wszystkim nam dobrze znaną pocztę pantoflową. Zadowolony klient może polecić nasze usługi czy produkty swoim znajomym czy rodzinie. Taka reklama jest bardzo skuteczna, dodatkowo między nami na naszymi klientami rodzi się więź. To znaczy, że będą oni chętniej do nas wracać. Dlatego warto dbać o takie relacje. Oferować gratisy czy korzystne promocje.

A co z ulotkami. One również nam się przydadzą. Zwłaszcza jeśli są dobrze zaprojektowane. Jednak rozdawanie ulotek przypadkowym osobom jest bardzo mało efektywne. Większość z nich zapewne wyląduje w koszu, a potencjalny klient nawet ich nie przeczyta. Zdecydowanie lepiej rozłożyć ulotki w lokalnych sklepach czy zakładach usługowych. Dzięki temu dotrzemy do osób, które mieszkają w pobliżu i ewentualnie chciałyby skorzystać z naszej oferty.

Wiele osób mówi, że papierowa prasa odchodzi do lamusa. I trudno się nie zgodzić. Nakłady papierowych gazet spadają z roku na rok…  Jednak istnieje spora grupa ludzi, na przykład osoby starsze, które na co dzień nie korzystają z komputera oraz internetu… To właśnie do nich trafi ogłoszenie zamieszczone w lokalnej gazecie…