Zlecając usługę pozycjonowania można spotkać się z wieloma różnymi modelami rozliczeń za realizację usługi. Najbardziej popularnymi rozwiązaniami jest rozliczanie za efekt oraz abonament. Te rozwiązania stosuje praktycznie każda agencja oferująca pozycjonowanie Wrocław. Jednak na rynku można spotkać także rozliczenia oparte o modele hybrydowe, CPC, CPS oraz wiele różnych innych opcji. Zanim zacznie się szukać firmy pozycjonującej warto zapoznać się czym charakteryzuje się każde z tych rozwiązań.

Abonament

Jest to model, który jest najbardziej lubiany przez wszystkie agencje SEO. Tutaj klient płaci niezależnie od osiągniętych pozycji, za same działania. Dzięki temu, że płatność następuje z góry to agencje mogą spokojnie działać nie starając się osiągnąć efektu na siłę. Oczywiście dobra firma będzie raportować działania, jednak nie będzie linkować zbyt agresywnie, aby nie spalić strony.

Rozliczenie za efekt

W tym przypadku pozycjonowanie Wrocław zwykle jest bardziej agresywne, albo umowa podpisywana jest za stosunkowo proste frazy. Im szybciej zostaną osiągnięte pozycje tym szybciej firma zacznie zarabiać. Dlatego też zwykle w przypadku tego rodzaju umów część fraz jest wręcz banalnych, które pozwolą firmie zarabiać na umowie już od samego początku. Dodatkowo w przypadku umowy za efekt zwykle linkuje się dużo agresywniej co powoduje ryzyko otrzymania kary od Google.

Hybryda

Dla większości klientów będzie to najlepsza forma płatności za pozycjonowanie Wrocław. W przypadku tego modelu rozliczeń jest pewna niewielka podstawa abonamentowa dla firmy pozycjonującej, a pozostała część płatności następuje za osiągnięty efekt. Dzięki temu firma pozycjonująca może spokojnie pracować bez nacisku na szybkie osiągnięcie efektu, a klient jest pewny, że firmie zależy na uzyskaniu efektów, ponieważ zarobi wówczas więcej.

Model CPC opiera się na płatności za wejścia. Zwykle określany jest początkowy próg według, którego liczy się wzrost wejść na stronę. Na rynku znaleźć można także rozliczanie za sprzedaż czy też za konkretne działania, jednak pierwsze 3 wymienione modele rozliczeń są najczęściej spotykane wśród firm oferujących pozycjonowanie.