Początkujący adepci treningu siłowego bardzo często sięgają po suplementy, w celu polepszenia swoich wyników. Co prawda nie jest to najważniejszy czynnik decydujący o naszym sukcesie w tej dziedzinie, ale z pewnością może być pomocny. 

Podstawowe suplementy

Absolutną podstawą jest dostarczenie naszemu organizmowi odpowiedniej ilości białka, tłuszczów, węglowodanów, następne witamin i minerałów. Pożywienie jest zazwyczaj lepszym ich źródłem, ale odżywki mogą być pomocne. Jeżeli brakuje nam protein w diecie, możemy sięgnąć po sprawdzony, tańszy WPC – koncentrat białka serwatki lub WPI – izolat białka serwatki, albuminę czy inne formy w zależności od potrzeby. Adekwatnie możemy uzupełniać węglowodany, na przykład po treningu szybko wchłanialnymi cukrami typu carbo, lub mieszankami białek i węglowodanów typu gainer czy bulk. Mimo jedzenia odpowiedniej ilości warzyw i owoców miewamy niedobory witamin i minerałów. Często pomocne mogą być suplementy zawierające witaminy z grup A, D, E, C, K, B, kwasów Omega 3, magnezu, wapnia, cynku, potasu i wielu innych.

Nieco bardziej wyszukane suplementy

Dodatkowo bardzo popularnym suplementem jest kreatyna (na przykład skuteczna podstawowa forma: monohydrat) która może poprawiać wydolność mięśni, wytrzymałość i w konsekwencji ich rozwój. Poza tym kofeina, która jest głównym składnikiem tzw. przedtreningówek, zwiększa naszą koncentrację i poziom energii. Innym aminokwasem wartym uwagi jest cytrulina która poprawia przepływ krwi i nieco zwiększa uczucie „pompy”.

Jest też wiele produktów, które nie są zbyt istotne. Kiedyś często polecane BCAAglutamina, czy HMB dzisiaj okazują się mało potrzebne pod warunkiem zapewnienia odpowiedniej podaży białka. Warto uzupełnić swoją wiedzę przed zakupem.

Na rynku jest wiele innych suplementów wartych uwagi. Ale nie powinno się zapominać, że żadne z nich nie stanowią podstawy w dziedzinie budowania masy mięśniowej, redukcji tkanki tłuszczowej, poprawiania siły lub wytrzymałości. Nic nie jest w stanie zastąpić odpowiedniej ilości snu, stylu życia i sposobu odżywiania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here